Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

 

Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής και Ψυχικής Ενδυνάμωσης

Δραστηριότητες Μαΐου-Ιουνίου

Τον Μάιο και τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκαν οι εξής δραστηριότητες με διάφορα τμήματα του σχολείου μας:

§  Μιλήσαμε για την αξία της φιλίας και οι μαθητές δημιούργησαν το «παγκάκι της φιλίας» ώστε να μη μένει κανείς χωρίς παρέα.

§  Οι μαθητές έκαναν «ντουζ με λέξεις» γράφοντας σε πολύχρωμα χαρτάκια λέξεις με θετική σημασία και έλουσαν τους συμμαθητές τους. Στόχος ήταν η καλλιέργεια θετικής εστίασης και , φυσικά, η διασκέδαση!

§  Θέλοντας να αναπτύξουμε την αυτοεκτίμηση των μαθητών, οι ίδιοι έγραψαν πράγματα που εκτιμούν στον εαυτό τους.

§  Μιλήσαμε για ηθικές αξίες και συγκεκριμένα για την ευγένεια και τον σεβασμό. Έπειτα οι μαθητές έφτιαξαν κάρτες για να πουν σε κάποιον «ευχαριστώ» ή «συγνώμη».

§  Μια σκάλα έγινε το εργαλείο για να ξεκλειδώσουμε την αυτοπεποίθηση των μαθητών και να ενισχυθεί η αλληλοστήριξη και η συνεργασία των μελών της τάξης. Όσες περισσότερες δεξιότητες και χαρίσματα σκέφτονταν οι μαθητές ότι έχουν, τόσο «ψήλωναν» στη σκάλα. Με την ενίσχυση και την ενθάρρυνση των συμμαθητών τους φυσικά!

§  Οι μαθητές του Ε2 άνοιξαν το κουτί των στόχων που είχαμε φτιάξει τον Ιανουάριο και με μεγάλη χαρά διαπίστωσαν ότι πέτυχαν πολλούς από αυτούς.

§  Οι μαθητές δημιούργησαν το «παγκάκι της χαλάρωσης» προτείνοντας τρόπους διαχείρισης του θυμού και της συναισθηματικής έντασης.

§  Συζητήσαμε για τη διάκριση της διεκδικητικής συμπεριφοράς από την επιθετική ή την παθητική συμπεριφορά και για το πώς μπορούμε να επιλύουμε τις διαφορές μας.

§  Η Γ τάξη ολοκλήρωσε την ιστοριογραμμή με θέμα «Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων».

§  Η τελευταία δραστηριότητα της χρονιάς έγινε με τη βοήθεια των γονέων. Τα παιδιά έγραψαν σε ένα χαρτί κάτι που πιστεύουν ότι δύσκολα μπορούν να καταφέρουν οι γονείς τους και το αντίστροφο. Έπειτα ήρθε η ώρα της δοκιμής. Στόχος ήταν η σύνδεση της σχολικής κοινότητας, η ψυχική ενδυνάμωση, η αλληλεπίδραση και να καταλάβουν τα παιδιά ότι το σημαντικότερο είναι η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα. Στο τέλος της δραστηριότητας οι γονείς έγραψαν συνθήματα ψυχικής ενδυνάμωσης στα παράθυρα της τάξης.